Hét III

Csúsztam egy napot. Tegnap volt három hete, hogy itt vagyok. Ez a hét még gyorsabban ment el, mert Brémában egy cserediák találkozón vettem részt szerdától szombatig. Oh jaj, elkezdődött. Az előző mondatban minden főnevet nagy betűvel írtam. Kicsit nehezebben jutnak eszembe mostanában a magyar szavak, és skypolás közben se tudom mindig a magyar megfelelőjét egy-egy szónak. Ezt az állapotot legjobban az a két szavas mondat tudná leírni, amit legutoljára a tesitanáromtól hallottam a szertorna talajgyakorlatom után: " Van baj."
Szóval ...Összegzem: 
   Nyelvtudás:
          A legrandomabb megtanult szavak: 
           Lehet, hogy ezt a blokkot meg kéne szüntetni, de nem azért mert már nincsenek furcsa szavk, hanem azért, mert a mércém változott. Amit eddig furcsának tekintettem az most már  minden napos. Mindig fejbe vág pár új szó, de már nem lepődöm meg annyira. De azért:
                           Vertrauensfrage       -           bizalmatlansági kérdés
                           Witzwort                   -           szólás
                           Thronefolger             -           trónörökös
                           Paralellität               -             párhuzamosság 

     Pantomim használata: 90+
      Összességében: 
                   Mindig megértem, hogy miről van szó, annak ellenére, hogy a szavak felét nem értem. Most már tudok kérdezgetni elég sok témában, de ilyenkor megesik, hogy hogy a két szavas válaszoknak nem értem meg az elég jelentős 50%-át, így esélyem sincs tovább kérdezni. Ebből következik sajnálatos módon, hogy iilyenkor nekik kell, és ha ők kérdeznek akkor háromszor kell újra fogalmazniuk, hátha találnak olyan szinonimát, amit ismerek. Sajnálatos módon az angolt nem szívesen használják erre.

Megismert emberek száma: 30+  (Csak azokat számoltam ide akikkel beszéltem már, vagy néztem rájuk                                                                       miközben beszéltek hozzám. Az előző hét nincs benne)
Összesen: 130+
Kínos helyzetek száma : 0      (Csak amit én éreztem kínosnak, ha azt is ideszámolnánk, ami szerintem vicces volt, de mások kínosnak éreznének, az megötszörözné a számot)
Honvágyérzet: 0%

Szemléletem:  A világ különböző részen teljesen mások az elfogadott normák. Vannak olyan dolgok, amik egyes országokban teljesen elfogadhatatlanak minősülnek, máshol pedig a hétköznapi élet részei.  Ebből adódnak a különbségek. Néha bármennyire nincs is ínyünkre elviselni a másik ember bevett szokásait, át kell hidalnunk ezen a problémám a közös együttélés érdekében.

Ez ennyi lett volna.Még jön majd valamikor Brémáról egy blog, de oda kicsi össze kéne szedni a gondolataimat, hogy a legjobb sztorit emeljem ki abból a négy napról. Köszönöm mindenkinek, aki beleolvasott a blogba, csak az elmúlt napon 100 különböző gépről nyitottátok meg. Elképesztő..... Több pozitív visszajelzést is kaptam.

Akinek tetszik a dolog az nyugodtan írjon,vagy ha kérdése van kérdezzen, nagyon örülök minden üzenetnek. Építő kritikát még szívesebben olvasok, legyen az csak satnya helyesírásom következtében vétett hibáim elemzése. 

Időközben lett Snapchatem, akinek van és látni szeretne napközben pár idétlen képen jelöljön: marci17171